دست نوشته های یک مادر

دست نوشته های یک مادر

اینجا چراغی روشن است...
دست نوشته های یک مادر

دست نوشته های یک مادر

اینجا چراغی روشن است...

آیا شما به سندروم منفعل بودن مبتلا هستید!

برام جالبه که مهمترین پستم توی این وبلاگ اصلا بازتاب نداشته!


هر چی فکر میکنم دغدغه ای مهمتر و بزرگتر و چالشی اساسی تر از آلودگی هوا نمیبینم! 

هوای آلوده یعنی زمین آلوده، یعنی مزرعه آلوده، یعنی غذای آلوده، یعنی آب آلوده، یعنی بدن ناسالم، یعنی بیماری

یعنی تخریب محیط زیست، یعنی اختلال در چرخه فصول، یعنی تخریب میراث فرهنگی و آسیب بناها و محوطه های تاریخی، یعنی مرگ تدریجی یک رویا

ولی برام خیی جالبه که چرا کسی واکنشی نشون نمیده؟

هیچ کس اعلام نکره که در فیسبوک به ما پیوسته!

هیچ کس انزجارشو از هوای دودزده اعلام نکرده!

هچ کس حاضری نزده که من هم هستم! 

هیچ کس خودشو برای شرکت در طرح های کاهش آلودگی هوا و اقدامات نمادینی که در دستور کار داریم معرفی نکرده!

هیچ کس حمایتمون نکرده!

هر چه قدر هم که سعی میکنم خوشبین باشم، متاسفانه یه چیز بد میاد توی ذهنم

و اون اینکه جامعه مون به درد "منفعل بودن" مبتلاست

شما میدنید دوای این درد چیه و از کدوم داروخونه میشه تهیه ش کنیم؟

:(

نظرات 6 + ارسال نظر
مریم سه‌شنبه 24 دی 1392 ساعت 09:11

من مطلبتونو در مورد آلودگی هوا خوندم و تنها خدا رو شکر کردم که تهران زندگی نمیکنم. خدا رو بی نهایت شکر که بچه های من دارن توی دامن طبیعت بزرگ میشن. خدا رو شکر که مجبور نیستن به آلودگی آلوده بشن. خدا نگهدار دخترکت باشه.

شکر خدا که توی یه جای خوش آب و هوا و در دامان طبیعت دارید زندگی میکنید. برامون هوای پاک بفرستید:)

آمد سه‌شنبه 24 دی 1392 ساعت 22:28 http://AMED1.PERSIANBLOG.IR

ابتدا اینکه من هنوز نخوندم اما الان می خونم دو اینکه چون در جامعه ای زندگی میکنیم که هر نقدی که شود به نوعی از نظر سیاست می بینند رو همین حساب همه به نوعی سیاست زده شده اند و بی خیال نظر می شوند .بطور مثال یکی از این معضلات بنزین نامرغوبی است که ادعا میکنند محصول خودمان است اما چه محصولی که پدر هوارو در می آورند .حال شما ببین اگر این نقد را کنیم اولین انگی که می چسبانند مخالفت با دولت و ... هست خب بخاطر همین به نظرتان می آید که بازتابی نداشته نوشته شما .

صد البته با نظرتون موافقم!
حالا اگر شما مایل به همکاری بودید، من ایمیل میزنم و مفصل برنامه هامون و اساسنامه مون و همه کارهای انجام شده و در دست انجام شدن رو مفصل توضیح میدم تا بدونید که قرار نیست این کارو به سیاست رط بدیم. در واقع دولت و مسائل سیاسی آخرین جاییه که کارش دایم!

آمد چهارشنبه 25 دی 1392 ساعت 01:27 http://amed1.perianblog.ir

سلام مجدد و وقت بخیر .صفحه فیسبوکتون روندیدم اگر لطف کنید منو اد کنید ممنون میشم که ببینم صفحه تون رو . در مورد پرشین بلاگ من فردا حتمن با خانم نیک نفس رییس فنز پرشین بلاگ صحبت می کنم که اگر بتونم کمکی کنم در این رابطه و خیلی خوبه که از روزنامه هم کمک گرفتید البته من روزنامه نمیخونم اما خوبه در تلاش هستید برای این امر مهم . به حتم از طریق وبلاگم در آینده نزدیک اطلاع رسانی می کنم پست قبلی شمارو . آدرس ایمیلم هم که در قسمت مشخصات هست به حتم ماتبه داشته باشیم و همدیگر را در چند و چون کارها قرار دهیم .

این عالیه

نگاه چهارشنبه 25 دی 1392 ساعت 11:02 http://pichake-ehsas1.blogfa.com/

میدانید بانو مردم منفعل نبودند,منفل شدند!
وقتی هر اعتراضی را به پای جبهه گیری های سیاسی گذاشته شد,وقتی انقدر فشار کار و اجتماع,در آمد بر روی همین مردمی که شما میگویید زیاد شد که آمار سکته های قلبی و خودکشی در سنین بالا را دو برابر!!!!!کرد و خیلی وقتی های دیگر...مردم منفعل شدند!
حالا تنفس هوای پاک که حقی ست مسلم تر خیلی حقوق ذیگر برایشان کم اهمیت تر شده است,امروز تهیه پوشک و شیر خشک برای خانواده ها خیلی مهمتر از تهیه هوای پاک است...

آخه موضوع اینه که هوا مراعات حال کسی رو نمیکنه! مذهبی و غیر مذهبی و دموکرات و لیبرال و آزادی خواه و جمهوری خواه سلطلت طلب و همه و همه دارن از این هوا نفس میکشن. آمار متوفی های بهشت زهرا که بر اثر آلودگی هوا مردن وحشتناکه. آمار کودکان مبتلا به انواع بیماری های ریوی و سرطان از بدو تولد بیداد میکنه. آمار بچه هایی که بر اثر هوای آلوده دچار مشکلات مغزی شدن و توی مراکز کاردرمانی دیده میشن واویلاست. باید بیشتر از اینها حساس باشیم
حداقل به خاطر نسل بعدی

طنین آوا چهارشنبه 25 دی 1392 ساعت 16:16 http://nedashahheidar.blogfa.com

مهر افرین عزیز من هنوز اون پست رو نخوندم اما مخونم . نخونده میگم که متاسفانه ملت ما به مرز بی تفاوتی رسیدیم. باور کن من تمام مدتی که اینجا بارون بارید و از هوای عالی و بهشتی برخوردار بودیم همش دعا کردم توی تهران هم بارون بباره بخاطر بچه ها و پیرترها و بعد بقیه ی چیزا. اما این رو باید خود مردم تهران با گوشت و پوستشون بخان. مسؤولین ب تنهایی هیچ کاری نمیتونن بکنن. من روی استفاده آب خیلی حساسم از اینکه ببینم جایی اب هدر میره عصبانی میشم و میتونم ب جرات بگم رعایت میکنم اما در آلودگی هوا کاری از دستم برنمیاد . هر چند اگر توی تهران زندگی میکردم و سازمانی بود مبنی بر انجام فعالیتهای خیرخواهانه در این زمینه حتمن پیش قدم میشدم

طنین آوا جون
مسئله اینه که هر کدوم از ماها به تنهایی میتونیم توی کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشیم! حتی با کم کردن یک نخ سیگار در روز!
موضوع اینه که همه فکر میکنن دولت و سازمان محیط یست و 5+1 و .... مسئول هستن و اونها باید اقدام بکنن و خودشون رو عقب کشیدن
باد و بارون و برف فقط چند روزی هوای اینجا رو خوب میکنه. دوباره همون آش و همون کاسه:(

سیاه سفید چهارشنبه 25 دی 1392 ساعت 22:39 http://30ahsefeed.blogfa.com

هر کمکی از دستم بربیاد انجام میدم.
هوای پاک اولین حق هر انسانیه..و ضروریترین نیاز زندگی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد